Monday, June 11, 2007

In loc de CV

Salutari,

Ma numesc Alpar Katona si sunt din Cluj. Ieri am implinit 26 de ani. Am terminat la UBB sectia Informatica. Dupa ce am terminat, am lucrat un an de zile in California si Arizona ca si chelner, si dupa intoarcerea in tara am terminat un master in Info si unul in Management. Momentan lucrez ca si programator, si i-mi impart timpul liber intre familie si munte ... mai mult munte.

Umblu pe munte de mic copil, datorita tatalui meu ... totusi m-am legat prima data in coarda doar prin 2002, cand am decis sa nu mai fiu rusinos si sa-mi rog ceva cunostinte sa ma i-a cu ei la catarat. De atunci am inceput sa ma ocup mai serios de acest "sport" daca poate fi numit asa. Incerc sa fac cumva, ca in fiecare an sa ajung macar o-data in alpi sau in afara pe undeva. Incerc sa-mi construiesc un stil de viata ce are ca si centru natura si muntele.

La noi in tara ma duc prin munti mai ales iarna pentru ca vara e prea multa lume. (detest aglomeratiile) Vara i-mi place sa ma duc la plimbari cu cortul prin zone neumblate, catar pe unde apuc umbra si i-mi place sa pescuiesc. Iarna schiez, catar si ... sunt fericit, ca nu e cald. (detest caldura)

In 2003 impreuna cu alti doi "nebuni dupa munte" am infiintat o asociatie non-profit, numita Asociatia KODIAK (dupa ursul cu acelasi nume) (www.kodiakok.go.ro). Dupa infiintarea asociatiei am inceput sa organizam tabere de vara si de iarna. Din 2003 am reusit ca in fiecare vara si in fiecare iarna sa avem cate o tabara, condusa de Eross Zsolt (www.hoparduc.hu) cu participare atat din Ungaria cat si din Romania. Taberele de vara dureaza 7 zile si pana acuma toate au fost in cheile Aiudului, cele de iarna tot 7 zile (Fagaras, Rodnei, Retezat). Recordul de participare a fost pana acuma peste 50 oameni, si avem deja format un nucleu de aproximativ 15-20 care sunt prezenti in fiecare tabara.

Din 2006, in timpul liber sau in weekenduri prelungite, conduc ture pe munte atat in tara cat si in afara pentru o agentie de turism din Ungaria (http://www.ikaland.hu/adventure/) Acesta este inca o activitate experimentala pentru mine, incerc inca sa decid daca i-mi place sau nu.

Planuri mai importante: (legate de munte pe perioada scurta medie)
- Elbrus (pe schiuri de tura)
- sa parcurc culoarul Pallavicini din Grobglockner
- ruta Cassin din PizBadile
- ruta clasica in peretele nordic din Eiger
- o luna in zona Garwhal din Himalaya

Vise:
- sa urc cu sotia pe MontBlanc
- Matterhorn NF iarna
- McKinley
- un optmiar
- sa mai schiez si la 70 de ani

Ca si incheiere doresc sa-mi exprim recunostinta si iubirea fata de sotia mea, cara i-mi suporta acest stil de viata; si ii multumesc pentru ca e langa mine in toate incercarile mele.

1 comment:

T said...

"Itt, pontosan azon a helyen, ahol vagy, én is valamikor két évvel ezelõtt kétszer egymás után ugyanazt álmodtam. Azt, hogy menjek el Spanyolországba, és keressek meg ott a mezõn egy félig összedõlt templomot, ahol pásztorok alszanak a nyájukkal és a sekrestyében fügefa nõ; és ha annak a fügefának a tövében ásni fogok, találok valami elrejtett kincset. De nem vagyok olyan bolond, hogy keresztül vándoroljak az egész sivatagon csak azért, mert kétszer ugyanazt álmodtam.
Ezzel elmentek.
Santiago föltápászkodott, és még egyszer a piramisokra nézett. A piramisok rámosolyogtak, s õ örömteli szívvel viszonozta a mosolyt.
Megtalálta a kincset."

-Paulo Coelho, Az Alkimista

(Ha az ember igazán akar valamit,az egész Mindenség összefog,hogy képes legyen az álmát valóra váltani...)

Kivanok turelmet a gyogyulashoz, es csupa oromteli napokat kis csaladoddal!